divendres, 22 de maig de 2020

Tornem a les biblioteques i volem fer bé

Companyes i companys,

En primer lloc esperem que estigueu bé de salut i que estigueu gestionant el millor possible les conseqüències de la crisi sanitària que estem vivint.

Us escrivim per informar-vos de diversos assumptes:

Desconcert per la tornada
La setmana passada l’Alcaldessa va fer unes declaracions dient que les biblioteques reobriríem aviat, en la fase 0,5. Aquesta notícia va caure com una sorpresa en molts treballadors i es contradeia amb les informacions que tenim des de gerència, diputació i generalitat. Una vegada més sentim que l’Ajuntament no hi és massa però quan es recorda de les Biblioteques és només per al seu interès… En tot cas creiem que des de l’Ajuntament molts cops es parla de biblioteques per posar-se medalles però segueixen sense escoltar o entendre bé la realitat i complexitat del servei de biblioteques públiques de Barcelona.
També Joan Subirats va fer declaracions a la ràdio dijous 21 contradictòries amb el què sabem els treballadors sobre la radiofrequència.https://www.ccma.cat/catradio/alacarta/el-mati-de-catalunya-radio/joan-subirats-estem-reconstruint-les-formules-de-fer-cultura/audio/1071142/ (minut 22:18)
No tenim data d’incorporació ja que l’adaptació del servei a les mesures de seguretat seguint totes les normatives sorgides de les ordres ministerials no està resultant una tasca senzilla. Com s’ha informat en el Tauler les biblioteques obriran en diverses fases i no totes alhora. El personal primer s’incorporarà a porta tancada i després s’obrirà al públic. Inicialment, per un decret de l’Ajuntament treballarem en 3 torns, una setmana presencialment i dues teletreballant. No hi ha encara cap data concreta de retorn confirmada,  tot i que es pretén que sigui durant el mes de juny.


Guanyem els plusos de cap de setmana
Tal i com es va informar a l’últim Tauler d’anunci l’empresa pagarà tots els plusos de caps de setmana dels mesos de març i abril a tots els treballadors. Des del comitè es va fer incís des del principi en la importància de seguir cobrant aquests plusos, ja que constitueixen una part prou important del sou dels companys i companyes que treballen en cap de setmana, sobretot aquells/es que només tenen contractes de mitja jornada.
Totes les treballadores tenen dret a cobrar els plusos de cap de setmana, tal com estaven marcats en la graella laboral durant el període de confinament, tal com s’indica al Tauler d’anuncis. Si algun company/a té algun problema en relació amb aquest tema preguem us poseu en contacte amb nosaltres.

La gestió es farà des de la direcció de la biblioteca corresponent  de la manera habitual; omplint l’Excel amb els dies tal com estaven marcats en la graella laboral durant el període de confinament. Els treballadors no han d’especificar si van treballar ni omplir cap Excel. Les direccions han d’informar a RH de com estava configurada la graella, per tal que ho ingressin.
També us informem que s’ha demanat que per al personal de mitja jornada en cap de setmana s’estudiï la possibilitat d'organitzar determinats serveis que els permetin mantenir la jornada presencial en dissabte i diumenge.


Salut Laboral
Les companyes delegades de Salut i Prevenció també han seguit amb les reunions telemàtiques del Comitè se Salut laboral, reunint-se amb el tècnic de prevenció Joan Manel Sebastià i la resta de l’equip del Comitè de Seguretat i Salut Laboral.
Us fem un breu resum de com està la situació actualment:

-  Ara mateix els districtes estan fent tasques de manteniment i condicionament dels edificis:
Revisió de les instal·lacions de ventilació i refrigeració
Pla de neteja i desinfecció
Instal·lació de mampares protectores
Fins que tot això no estigui enllestit i s’hagi proveït també als equips dels EPI (equips de protecció individual) guants i mascaretes pels treballadors i de dispensador d’hidrogel, no tindrem data per incorporar-nos 1r a porta tancada.

-  Senyalització i adequació dels espais.
-  Organització dels processos de treball que es duran a terme per garantir-ne la seguretat i minimitzar els riscos, tant per als treballadors com per als usuaris en la primera etapa d’obertura.

-   S’establiran protocols específics de neteja de les biblioteques per tal de mantenir en  tot moment la seguretat a la feina.

-   L’Agència de Salut Pública marca els criteris que estem seguint d’adequació dels espais.

També disposarem de suport psicològic per part de la Mútua Universal per a persones que necessitin gestionar algun malestar (gestió de la por, ansietat, ...). Es basa en una assistència a personal que entrarà aviat a treballar presencialment i es farà mitjançant trucada telefònica.

Si teniu dubtes específics sobre Salut laboral podeu fer consultes al correu: delegatsprevenciocbb@gmail.com<mailto:delegatsprevenciocbb@gmail.com>


Conciliació
S’ha creat una comissió mixta per tractar els casos que es van denegar en primera instància o encara no han estat autoritzats, ja que l'empresa s'ajusta al decret d'alcaldia.

Salut i força
Seguim

El Comitè d'empresa del CBB i les delegades de Salut

Cap comentari:

Publica un comentari