1. Contractacions irregulars al Cbb
Possiblement haureu sentit a parlar aquests darrers dies de contractacions irregulars al Cbb. El que ha passat és que s'han fet interinatges "fins a la constitució d'una nova borsa" a companys que no hi tenien dret perquè procedeixen de la borsa d'auxiliars de 2011 que dóna dret només a contractacions temporals.
La justificació de l'empresa ha estat que la borsa d'auxiliars de 2008 estava exhaurida, però això no fa correctes aquestes contractacions i davant la nostra oposició s'han vist obligats a anular-les. Hem cuidat que els companys afectats per aquesta irregularitat continuessin treballant en les millors condicions possibles i els interinatges s'han ofert a continuació a companys de la borsa de 2008.
El cas és, però, que la borsa d'auxiliar està pràcticament esgotada i no ens permetrà cobrir els interinatges que hi hagi; i per solucionar-ho només hi ha dos opcions: fer oposicions o convocar una nova borsa que compleixi amb tots els requisits d'accés a la administració.
I encara hem detectat altres irregularitats en les contractacions a les quals ens oposem per arbitràries i poc transparents com són la contractació de persones provinents dels darrers plans d’ocupació que ni tan sols estan a les borses; i altres casos, que fins i tot ja ens semblen normals, en que ens encarreguen tasques de superior categoria que no seran mai reconegudes ni pagades, com és el cas d'auxiliars que se'ls contracta per cobrir plaça de bibliotecari/a o fins i tot personal de suport al que s'envia a cobrir l'absència d'un tècnic mig.
2. Ampliació de plantilla, però pel 2018 i sense opos
Potser també haureu sentit a parlar de que en una reunió de direccions, els nous gerents del Cbb i de l'Icub i el cap de Cultura de l'ajuntament els han informat que es farà una petita ampliació de plantilla pel 2017: 8 llocs nous per a la nova biblioteca de Les Corts, 6 companys per recuperar una part de l'equip d'itinerants i alguns educadors més com els que ja treballen a Trinitat Vella o Bon Pastor.
Però en Comissió de Gestió el cap de recursos humans ens informa que aquests nous companys no començaran abans de 2018 i que en cap cas l'ajuntament està disposat a convocar opos si no hi ha pressupost. També ens informa que crearan una nova plaça per a fer les nòmines a serveis centrals i que aquesta incorporació serà tan immediata com sigui possible. En aquest cas el pressupost surt de transformar la contractació d’un servei en una contractació laboral –situació que malgrat agradar-nos sempre se’ns havia dit que no era possible.
De manera que. pareu atenció, porten 6 anys dient-nos que ni es pot ampliar plantilla ni es pot augmentar la massa salarial i ara resulta que sí que es pot. Resulta que sí que es pot perquè així ho decideixen, no veiem cap altre canvi. I de la mateixa manera -arbitrària?- que han decidit que ampliaran plantilla i augmentaran massa salarial ens informen que ho faran sense convocar opos.
3. Requalificació del Lloc de treball del Personal de suport
I finalment ens dóna una bona notícia: ha començat ja el procés per a requalificar el lloc de treball de personal de suport. De moment, s'ha creat una fitxa nova dins la Relació de Llocs de Treball (RLT), que s'ha aprovat, o no, ahir mateix en Consell General. Aquesta fitxa nova crea un nou lloc de treball que passa a ser "Auxiliar de Suport de Serveis Bibliotecaris", que reconeix les tasques reals que fem i puja la categoria professional del lloc de treball de E a C2. Falta encara dotar econòmicament el canvi i convocar un procés de promoció interna que es preveu per al darrer trimestre de 2017.
4. I ara què passarà?
Que per poder cobrir baixes i necessitats puntuals hauran de fer una nova borsa mentre no decideixen cap on van.
Davant de tots aquests fets, demanem més rigor en les contractacions del Consorci, hem de recordar que estem a l’administració pública, que cal respectar els procediments i que l’objectiu ha de ser gestionar amb equitat, transparència i igualtat els recursos humans necessaris pel bon funcionament dels serveis?
Volem manifestar el nostre compromís en la millora de les condicions de treball i de contractació per a tots els que treballem al Cbb. Entenem, per tant, que hem d'aprofitar els canvis que ens proposen els nous caps al Cbb, a l'Icub, i a l’Ajuntament, sí, però els demanem coherència.
Demanem que s’adeqüi la plantilla a les condicions de Servei Especial que som, donat que quan es vol es pot segons s’ha demostrat en més d’una ocasió.
I demanem que no s’ofereixin més serveis, com ara l'American Space que s'està instal·lant a Can Fabra, sense dotar-los prèviament dels recursos humans necessaris.
I exigim que es deixi de tenir més de mitja plantilla en precari, amb contractes d’interinatge i temporals de tot tipus
JA ESTA BÉ D’HIPOCRESIA, SI LES BIBLIOTEQUES SÓN NECESSÀRIES I ENCARA SE’N FAN MÉS, ÉS OBLIGATORI QUE LA FEINA LA FACI PERSONAL FIX
5. Eleccions sindicals.
Per acabar, ja sabeu que s'apropen eleccions sindicals. Us enviem el nostre programa i us prometem un proper mail on us explicarem amb detall què creiem nosaltres que podem fer amb el Cbb aquests propers anys.
Preneu nota, votació dimecres 26 d'octubre al Palau de la Virreina de 10 a 20h.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada