dijous, 16 de maig del 2013

UNA TARDA AMB LA GERENT



Bon dia. N’hi ha molts temes oberts, n’hi ha molta informació nova i molts matisos en cada tema així que serem esquemàtics per intentar que tot quedi el més clar possible i us sigui fàcil trobar cada cosa.


1. Reunió amb la gerència.


A. Institut o Consorci. 

D’això no hi ha res nou. Qui s’ho ha de mirar s’ho està mirant i ja tindrem notícies. Poden passar uns quants mesos fins i tot més d’un any. Donats els canvis legislatius que es preveuen i ens afecten (Llei de Bases de Règim Local, Llei de la Funció Púbica i modificació de l’EBEP) no té sentit encetar ara un procés tan complicat. El que sí els interessa és unificar la gestió del marc laboral.


Institut o Consorci, that's the question.!!



B. Conveni únic per a tot el personal.  

L’empresa vol unificar les condicions laborals de la plantilla per tal de gestionar amb més facilitat les gairebé 400 persones que la formem. No es tanca a cap forma concreta: tant pot ser conveni de l’ajuntament amb un acord d’adhesió que reculli les nostres especificitats com un conveni només per a nosaltres. A CCOO creiem que quan més gran sigui la casa més capacitat de defensa tindrem i en les actuals circumstàncies això vol dir estar tant com sigui possible a l’Ajuntament.

Comitè i gerència ens posem d’acord en constituir una Mesa de Negociació del Conveni. El proper 04 de juny tindrem la 1a reunió, i abans d’això hi haurà una reunió del Comitè per tal d’unificar criteris i una assemblea oberta a tot@s el 28 de maig al migdia en la que podrem discutir-ho tot, aclarir dubtes, expressar temors...



C. Precs i preguntes

C1. Jornada de 37.5h



L’empresa reitera els seus dubtes sobre la legalitat de l’acord signat per la Diputació i que a més no és d’aplicació al personal laboral del Consorci encara que en el contracte consti que s’aplicarà el conveni de la Dipu.

I aquí introdueixen una novetat significativa: estan disposats a parlar de la jornada laboral i la seva aplicació sempre que la discussió sigui per al global de la plantilla (bibs, aux i suport) i això ho lliguen amb la negociació del conveni únic.

És en aquest sentit de que les condicions siguin iguals per al global de la plantilla que han aplicat la reducció de jornada d’estiu al personal bibliotecari.


C2. Què en pensa l’empresa de l’obertura de 2 bibs noves sense augmentar plantilla?


“És un esforç que s’ha de fer, però ja hem arribat a l’os, més no podem estirar la plantilla.” Aproximadament. Reconeixen que anirem més forçats però que  s’ha aconseguit salvar la gestió directa de biblioteques (atenció: vol dir que no hem privatitzat ni externalitzat res. És una possibilitat, però el nostre cap de RRHH afirma que “Som combatius en contra de les externalitzacions”), i, afirmen, estem mantenint els mòduls. En qualsevol cas, l’empresa reconeix que més no es pot estirar la plantilla i que per tal de minimitzar l’impacte de la desaparició de l’equip d’itinerants aquest any s’estan fent el mínim possible de contractacions temporals per tenir una mica més de marge l’any vinent. Afirmen també que un cop acabada la crisi, quan la situació es normalitzi, es recuperarà l’equip d’itinerants.  Fins a quin punt ens ho podem creure? Tot això és el que ens van dir.
Un aspecte de la col·lecció de les noves biblioteques


C3. Jaume Fuster


Properament hi haurà una reunió de la gerència amb la plantilla. De moment:

- el personal de seguretat farà un horari variable ja que la gent que està donant tots aquests problemes va quan no n’hi ha.

- No hi ha pressupost per contractar vigilància per a totes les hores d’obertura de la biblioteca.

- S’instal·laran càmeres de videovigilància.

-La guàrdia urbana farà batudes periòdicament. I Serveis Socials també està al cas.


C4. Vacances Bibliotecàries

Demanem que els i les bibliotecàries disposin de un termini més llarg per demanar les vacances en espera del que acordi la Dipu sobre els dies d’assumptes propis. No tenim resposta ferma.



2. Dies d’assumptes propis al conveni Dipu 




Ja hi ha acord entre la Diputació i els sindicats. Ja sabeu: D’assumptes propis: 3 dies; De dispensa: 2 dies; Borsa d’hores: 2 dies (15 hores); Permís per conciliació: 4 dies. Vacances fraccionades: 7 dies. Total: 11 dies + 1 que compensa el 12 d’octubre, dissabte i festiu.

Estem tots molt contents però tenim dubtes de que l’empresa s’avingui a aplicar aquest acord. Per què? Per que l’empresa pot argumentar el mateix que amb l’acord de les 37.5h. Esperem a veure què passa. RRHH s’ha compromès a donar una resposta la setmana entrant després que els seus serveis jurídics ho hagin analitzat.

2 comentaris:

  1. Gràcies per la informació, molt aclaridora.

    Per cert, la foto de les noves col·leccions... no sé si riure o plorar!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies a tu company...i que les llàgrimes no ens treguin l'humor!

      Elimina